-
3 آبان 1398, 18:55 #1
مشخصات فنی موتور زانتیا و پژو پارس ELX
مشخصات کلی
ابعاد طول(mm) ۴۵۲۴ عرض(بدون در نظر گرفتن آیینه ها)(mm) ۱۷۵۵ ارتفاع(mm) ۱۴۰۰ وزن وزن خالص ۱۳۹۵ مصرف سوخت(lit) سیکل ترکیبی(lit/۱۰۰km)با سرعت ۹۰km/h ۶.۱ سیکل ترکیبی(lit/۱۰۰km)با سرعت ۱۲۰km/h ۷.۷ ظرفیت باک(lit) ۶۵
مشخصات فنی
گیربکس نوع گیربکس شش دنده و سنکرونیزه موتور نوع موتور ۲.۰ ۱۶v چهار سیلندر خطی انژکتوری تعداد سیلندر – تعداد سوپاپ چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ حجم موتور cc ۱۹۹۸ حداکثر قدرت ۱۳۵ hp/۵۵۰۰ rpm فرمان نوع فرمان هیدرولیکی ترمز جلو دیسکی تهویه شونده عقب دیسکی
ایمنی و تجهیزات
سیستم تهویه مطبوع √ کیسه هوای جلو √ قابلیت تنظیم صندلی به صورت دستی √ شیشه بالابر برقی جلو و عقب √ آینه های جانبی با قابلیت تنظیم الکتریکی √ چراغ مه شکن جلو √ نشانگر دیجیتالی √ ساعت دیجیتالی √ سیستم صوتی رادیو + ۵ سی دی + ۶ بلندگو
-
3 آبان 1398 18:55 # ADSآگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
- تاریخ عضویت
- امسال
- نوشته
- 1026
-
3 آبان 1398, 23:06 #2
سلام
البته موتور زانتيا 1800 و پارس elx از نوع xu7jp4L4 هست که یک موتور 1761 سی سی با حداکثر توان 110 اسب بخار هست .
موتور زانتيا 2000 هم از نوع xu10j4 هست .
بر روی زانتيا موتور xu7jpL3 ( موتور 405 و پارس معمولی ) هم نصب میشده که البته این مدل در ایران عرضه نشده .
گیربکس عرضه شده در مدل های داخلی هم از نوع دستی 5 دنده هست .No Replacement for Displacement
Horse power sells car but Torque wins race
-
4 آبان 1398, 03:45 #3
وزن خالص پارس ELX بدون سرنشین و باک خالی بنزین 1200 کیلوگرم هست
-
4 آبان 1398, 04:14 #4
من این مطلب رو در تیونیگ تالک قدیم نوشته بودم انتقال میدم اینجا
مشخصات موتور XU7JPL4
در این تاپیک مشخصات اجزای اصلی داخل موتور XU7JPL4 رو می نویسم
بدرد کسانی میخوره که میخوان تقویت کنند یا بنا به هر دلیلی نیاز به دونستن مشخصات دقیق موتور رو دارند
این موتور در ایران به L4 معروف هست و در ایران بر روی یکسری از سمند ها و پارس های ELX و زانتیا 1800 نصب شده هست
مقادیر به میلیمتر هست که ضربدر 10 کنید میشه به سانتیمتر یکسری از مقادیر هم به حجم مربوط هست به سی سی CC هستش
1 - فاصله از مرکز میلنگ تا روی سطح سیلندر 224.5 میلیمتر هست
Block height from crank centre line 224.5mm
2 - استروکش (Stroke) برابر با 81.4 میلیمتر هست (همون کورس میلنگ)
Stroke 81.4mm
3 - بورش (Bore) برابر با 83 میلیمتر هست (همون قطر سیلندر که پیستون درونش بالا پایین میشه دقت کنید Bore همیشه قطر سیلندر هست نه پیستون و پیستون قطرش همیشه مقداری کمتر هست)
Bore 83.0mm
4 - طول شاتون (ارتفاعش) از مرکز چشم کوچک تا مرکز چشم بزرگ برابر هست با 150.5 میلیمتر (چشم بزرگ سمتی هست که به میلنگ متصل میشه و چشم کوچک سمتی هست که به پیستون متصل میشه با گژنپین)
Rod length centre to centre 150.5mm
5 - قطر چشم بزرگ شاتون (که به میلنگ متصل میشه) برابر با 45 میلیمتر هست
Big end journal diameter 45mm
6- قطر چشم کوچک شاتون که به گژنپین به پیستون وصل میشه 22 میلیمتر هست
Small end diameter 22mm (Interference fit)
7- ارتفاع تاج پیستون (همون سطح بالای پیستون) تا مرکز گژنپین (همون سوراخی که گژنپین رو درونش قرار میدیم) برابر با 33.3 میلیمتر هست (اگر میخواهید پیستون رو با پیستون ماشین دیگه ای عوض کنید حتما باید این مورد رو بدونید)
Piston crown height from pin centre 33.3mm
پیستون های تا لب به لب سیلندر بالا می ایند
Pistons rise flush with deck at TDC
8 - حجم گودی پیستون + حجم جای سوپاپ ها روی پیستون جمعا حدودا 2 سی سی هست (دقیقش فکر کنم 1.8 سی سی بود)
Piston crown total volume (dish and cutouts) ~ 2.0cc
9- حجم واشر . قطر و ارتفاع واشر برابر هست با ارتفاع واشر 1.4 میلیمتر و قطر واشر 84 میلیمتر که جمعا میشه 7.8 سی سی (واشر استاندارد این موتور 1.4 میلیمتر هست نه 1.2 !)
Gasket volume (1.4mm x 84mm dia) ~ 7.8cc
10 - حجم محفظه احتراق (فقط قسمت سر سیلندر بدون حجم واشر و گودی پیستون) برابر هست با 37.2 سی سی
Chamber volume standard ~ 37.2cc
11 - حجم محفظه احتراق بعد از اولین کف تراشی و برداشتن 0.25 میلیمتر از سر سیلندر میشود 36 سی سی
Chamber volume with 0.25mm skim (maximum practical) ~ 36.0cc
12 - تراکم استاندارد 10.4
Standard CR 10.4:1
13 - تراکم بعد از اولین کف تراشی و استفاده از واشر استاندارد برابر هست با 10.6
Skimmed CR 10.6:1
14 - فاصله سوپاپ هوا (سوخت) تا پیستون در نقطه مرگ بالا (زمان قیچی سوپاپ) برابر با 1.5 میلیمتر تا سطح پیستون هست با واشر استاندار و بدون کف تراشی و 2.5 میلیمتر تا انتهای جای گودی سوپاپ روی پیستون
به این فاصله میگن خلاصی سوپاپ
Inlet valve cutout 2.5mm max lift at TDC (allowing 1.5mm clearance)
15 - فاصله سوپاپ دود تا پیستون در نقطه مرگ بالا (زمان قیچی سوپاپ) برابر با 1.5 میلیمتر تا سطح پیستون هست با واشر استاندار و بدون کف تراشی و 2 میلیمتر تا انتهای جای گودی سوپاپ روی پیستون
به این فاصله میگن خلاصی سوپاپ
Exhaust valve cutout 2.0mm max lift at TDC (allowing 1.5mm clearance)
16 - قطر سوپاپ هوا برابر هست با 34.6 میلیمتر
Inlet valve diameter 34.6mm
17 - قطر سوپاپ دود برابر هست با 29.6 میلیمتر
Exhaust valve diameter 29.6mm
از تاپیک های دیگرم هم دیدن کنید شاید بدردتون خورد :hb:
افزایش یا کاهش تراکم (compression ratio) و مقدار تاثیر آن بر اسب بخار و گشتاور
http://www.**********.com/forum/view...p?f=4&t=108343
محاسبه حجم سیلندر و سرسیلندر و تراکم همه موتورها
http://www.**********.com/forum/view...p?f=4&t=106760
-
19 آبان 1402, 15:01 #5
سلام دوست عزیز
اگر همین اطلاعات رو در مورد زانتیا 2000 یا همون xu10j4 هم بذاری ممنون میشم
و طول و عرض و ارتفاع و فاصله مرکز دو سیلندر مجاور بلوکه xu10 چقدره
-
20 آبان 1402, 18:51 #6
سلام
متاسفانه اطلاعات رو ندارم
اما تو سایت https://www.205gtidrivers.com میتونی اطلاعات دقیق پیدا کنی
یادمه این اطلاعاتی که میخوای تو این سایت 205 GTI دیدم
این سایت اکثریتشون متخصص تقویت موتور های پژو سری XU5 تا xu10 هستن از تقویت موتور مثل حجم زدن بگیر تا تعویض سوپاپ میلی سوپاپ فنر سوپاپ پیستون
مشخصات جز به جزش و کد قطعات رو دارند
تمام اطلاعات تیونیگ ایران در مورد موتورهای پژو , روی هم اندازه 1/3 الی نصف اطلاعات اینها در مورد موتورهای پژو سری XU5-XU10 نیست واقعا خیلی حرفه ای با اطلاعات بالا هستند
کاملا اطلاعاتشون درست هست و از روی دفترچه تعمیرات پژو و تولید کننده منابعشون هست
برو تو سایتشون ثبت نام برو تو قسمت فروم و چیزی که دنبالش هستی رو میتونی پیدا کنی
اگر هم سخت بود پیدا کردنش برات به چند تا از کاربران حرفه ایش مثل کاربر Sandy پیام خصوصی بفرست احتمالا بعد چند روز پاسخت میدهند و راهنماییت میکنند