1. #1
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1403
    نوشته
    8,987

    مشخصات فنی موتور زانتیا و پژو پارس ELX

    مشخصات کلی

    ابعاد
    طول(mm) ۴۵۲۴
    عرض(بدون در نظر گرفتن آیینه ها)(mm) ۱۷۵۵
    ارتفاع(mm) ۱۴۰۰
    وزن
    وزن خالص ۱۳۹۵
    مصرف سوخت(lit)
    سیکل ترکیبی(lit/۱۰۰km)با سرعت ۹۰km/h ۶.۱
    سیکل ترکیبی(lit/۱۰۰km)با سرعت ۱۲۰km/h ۷.۷
    ظرفیت باک(lit) ۶۵

    مشخصات فنی

    گیربکس
    نوع گیربکس شش دنده و سنکرونیزه
    موتور
    نوع موتور ۲.۰ ۱۶v چهار سیلندر خطی انژکتوری
    تعداد سیلندر – تعداد سوپاپ چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ
    حجم موتور cc ۱۹۹۸
    حداکثر قدرت ۱۳۵ hp/۵۵۰۰ rpm
    فرمان
    نوع فرمان هیدرولیکی
    ترمز
    جلو دیسکی تهویه شونده
    عقب دیسکی

    ایمنی و تجهیزات

    سیستم تهویه مطبوع
    کیسه هوای جلو
    قابلیت تنظیم صندلی به صورت دستی
    شیشه بالابر برقی جلو و عقب
    آینه های جانبی با قابلیت تنظیم الکتریکی
    چراغ مه شکن جلو
    نشانگر دیجیتالی
    ساعت دیجیتالی
    سیستم صوتی رادیو + ۵ سی دی + ۶ بلندگو

  2. # ADS
    مشخصات فنی موتور زانتیا و پژو پارس ELX
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #2
    تاریخ عضویت
    فروردین 1398
    محل سکونت
    ایران
    مدل خودرو
    SUV 2.4GDI
    نوشته
    151
    سلام
    البته موتور زانتيا 1800 و پارس elx از نوع xu7jp4L4 هست که یک موتور 1761 سی سی با حداکثر توان 110 اسب بخار هست .
    موتور زانتيا 2000 هم از نوع xu10j4 هست .
    بر روی زانتيا موتور xu7jpL3 ( موتور 405 و پارس معمولی ) هم نصب میشده که البته این مدل در ایران عرضه نشده .
    گیربکس عرضه شده در مدل های داخلی هم از نوع دستی 5 دنده هست .
    No Replacement for Displacement
    Horse power sells car but Torque wins race

  4. #3
    تاریخ عضویت
    بهمن 1397
    محل سکونت
    تهران
    مدل خودرو
    پارس ELX
    نوشته
    230
    وزن خالص پارس ELX بدون سرنشین و باک خالی بنزین 1200 کیلوگرم هست

  5. #4
    تاریخ عضویت
    بهمن 1397
    محل سکونت
    تهران
    مدل خودرو
    پارس ELX
    نوشته
    230
    من این مطلب رو در تیونیگ تالک قدیم نوشته بودم انتقال میدم اینجا

    مشخصات موتور XU7JPL4

    در این تاپیک مشخصات اجزای اصلی داخل موتور XU7JPL4 رو می نویسم


    بدرد کسانی میخوره که میخوان تقویت کنند یا بنا به هر دلیلی نیاز به دونستن مشخصات دقیق موتور رو دارند


    این موتور در ایران به L4 معروف هست و در ایران بر روی یکسری از سمند ها و پارس های ELX و زانتیا 1800 نصب شده هست



    مقادیر به میلیمتر هست که ضربدر 10 کنید میشه به سانتیمتر یکسری از مقادیر هم به حجم مربوط هست به سی سی CC هستش




    1 - فاصله از مرکز میلنگ تا روی سطح سیلندر 224.5 میلیمتر هست
    Block height from crank centre line 224.5mm


    2 - استروکش (Stroke) برابر با 81.4 میلیمتر هست (همون کورس میلنگ)
    Stroke 81.4mm


    3 - بورش (Bore) برابر با 83 میلیمتر هست (همون قطر سیلندر که پیستون درونش بالا پایین میشه دقت کنید Bore همیشه قطر سیلندر هست نه پیستون و پیستون قطرش همیشه مقداری کمتر هست)
    Bore 83.0mm


    4 - طول شاتون (ارتفاعش) از مرکز چشم کوچک تا مرکز چشم بزرگ برابر هست با 150.5 میلیمتر (چشم بزرگ سمتی هست که به میلنگ متصل میشه و چشم کوچک سمتی هست که به پیستون متصل میشه با گژنپین)
    Rod length centre to centre 150.5mm


    5 - قطر چشم بزرگ شاتون (که به میلنگ متصل میشه) برابر با 45 میلیمتر هست
    Big end journal diameter 45mm


    6- قطر چشم کوچک شاتون که به گژنپین به پیستون وصل میشه 22 میلیمتر هست
    Small end diameter 22mm (Interference fit)


    7- ارتفاع تاج پیستون (همون سطح بالای پیستون) تا مرکز گژنپین (همون سوراخی که گژنپین رو درونش قرار میدیم) برابر با 33.3 میلیمتر هست (اگر میخواهید پیستون رو با پیستون ماشین دیگه ای عوض کنید حتما باید این مورد رو بدونید)
    Piston crown height from pin centre 33.3mm


    پیستون های تا لب به لب سیلندر بالا می ایند
    Pistons rise flush with deck at TDC


    8 - حجم گودی پیستون + حجم جای سوپاپ ها روی پیستون جمعا حدودا 2 سی سی هست (دقیقش فکر کنم 1.8 سی سی بود)
    Piston crown total volume (dish and cutouts) ~ 2.0cc


    9- حجم واشر . قطر و ارتفاع واشر برابر هست با ارتفاع واشر 1.4 میلیمتر و قطر واشر 84 میلیمتر که جمعا میشه 7.8 سی سی (واشر استاندارد این موتور 1.4 میلیمتر هست نه 1.2 !)
    Gasket volume (1.4mm x 84mm dia) ~ 7.8cc


    10 - حجم محفظه احتراق (فقط قسمت سر سیلندر بدون حجم واشر و گودی پیستون) برابر هست با 37.2 سی سی
    Chamber volume standard ~ 37.2cc


    11 - حجم محفظه احتراق بعد از اولین کف تراشی و برداشتن 0.25 میلیمتر از سر سیلندر میشود 36 سی سی
    Chamber volume with 0.25mm skim (maximum practical) ~ 36.0cc


    12 - تراکم استاندارد 10.4
    Standard CR 10.4:1


    13 - تراکم بعد از اولین کف تراشی و استفاده از واشر استاندارد برابر هست با 10.6
    Skimmed CR 10.6:1


    14 - فاصله سوپاپ هوا (سوخت) تا پیستون در نقطه مرگ بالا (زمان قیچی سوپاپ) برابر با 1.5 میلیمتر تا سطح پیستون هست با واشر استاندار و بدون کف تراشی و 2.5 میلیمتر تا انتهای جای گودی سوپاپ روی پیستون
    به این فاصله میگن خلاصی سوپاپ
    Inlet valve cutout 2.5mm max lift at TDC (allowing 1.5mm clearance)


    15 - فاصله سوپاپ دود تا پیستون در نقطه مرگ بالا (زمان قیچی سوپاپ) برابر با 1.5 میلیمتر تا سطح پیستون هست با واشر استاندار و بدون کف تراشی و 2 میلیمتر تا انتهای جای گودی سوپاپ روی پیستون
    به این فاصله میگن خلاصی سوپاپ
    Exhaust valve cutout 2.0mm max lift at TDC (allowing 1.5mm clearance)


    16 - قطر سوپاپ هوا برابر هست با 34.6 میلیمتر
    Inlet valve diameter 34.6mm


    17 - قطر سوپاپ دود برابر هست با 29.6 میلیمتر
    Exhaust valve diameter 29.6mm




    از تاپیک های دیگرم هم دیدن کنید شاید بدردتون خورد :hb:


    افزایش یا کاهش تراکم (compression ratio) و مقدار تاثیر آن بر اسب بخار و گشتاور
    http://www.**********.com/forum/view...p?f=4&t=108343


    محاسبه حجم سیلندر و سرسیلندر و تراکم همه موتورها
    http://www.**********.com/forum/view...p?f=4&t=106760

  6. #5
    تاریخ عضویت
    آبان 1402
    نوشته
    1
    سلام دوست عزیز
    اگر همین اطلاعات رو در مورد زانتیا 2000 یا همون xu10j4 هم بذاری ممنون میشم
    و طول و عرض و ارتفاع و فاصله مرکز دو سیلندر مجاور بلوکه xu10 چقدره

  7. #6
    تاریخ عضویت
    بهمن 1397
    محل سکونت
    تهران
    مدل خودرو
    پارس ELX
    نوشته
    230
    سلام
    متاسفانه اطلاعات رو ندارم
    اما تو سایت
    https://www.205gtidrivers.com میتونی اطلاعات دقیق پیدا کنی
    یادمه این اطلاعاتی که میخوای تو این سایت 205 GTI دیدم

    این سایت اکثریتشون متخصص تقویت موتور های پژو سری XU5 تا xu10 هستن از تقویت موتور مثل حجم زدن بگیر تا تعویض سوپاپ میلی سوپاپ فنر سوپاپ پیستون
    مشخصات جز به جزش و کد قطعات رو دارند
    تمام اطلاعات تیونیگ ایران در مورد موتورهای پژو , روی هم اندازه 1/3 الی نصف اطلاعات اینها در مورد موتورهای پژو سری XU5-XU10 نیست واقعا خیلی حرفه ای با اطلاعات بالا هستند

    کاملا اطلاعاتشون درست هست و از روی دفترچه تعمیرات پژو و تولید کننده منابعشون هست

    برو تو سایتشون ثبت نام برو تو قسمت فروم و چیزی که دنبالش هستی رو میتونی پیدا کنی

    اگر هم سخت بود پیدا کردنش برات به چند تا از کاربران حرفه ایش مثل کاربر Sandy پیام خصوصی بفرست احتمالا بعد چند روز پاسخت میدهند و راهنماییت میکنند

کلمات کلیدی این موضوع

بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - سیگنال فارکس تلگرام - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
خرید نهال - آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها

ورود

ورود